A hűtővízről legtöbbeknek a 80-as években jellemző gőzölgő „ezerkettes” Ladák látványa jut eszébe. A hűtővíz funkciója azonban az autómodellek technikai fejlődésével nem szűnt meg, csak a legtöbb műszerfalról eltűnt a hőfokjelző, helyette pedig egy kis kéken/pirosan világító lámpa került. Sokaknak aggodalomra ad okot, ha pirosan világít, azonban nem mindig a hűtővíz felforrását jelzi.
Eltömődött ventilátor:
Kisebb kaliberű hiba, még nem költséges az orvoslása. Az eltömődést a radiátorba jutott por, apró falevélkék okozzák, emiatt pedig csökkent a hűtőhatás. A legegyszerűbb megoldás, ha minél hamarabb lehúzódunk, átnézzük a radiátort és ha valóban el van tömődve, akkor pl. egy benzinkútnál nagynyomású mosóval is kitisztíthatjuk. Fontos, hogy hagyjuk lehűlni a radiátort mosás előtt. Ez általában nem hirtelen keletkezik, hanem ha hosszútávon nincs kitisztítva.
Elfogy a hűtővíz:
Mivel a víz párolog, ezért rendszeresen figyelni kell arra, hogy legyen megfelelő mennyiségű víz a hűtővíz-tartályban. Amire figyelni kell, hogy ne forró állapotában töltsük újra, mert a tartálysapka alól forró gőz csapódhat ki, ami égési sérüléseket okozhat. A legalkalmasabb folyadék a desztillált víz. Ha a folyadékveszteség folyamatos, érdemes egy szerelővel megnézetni, hogy található-e sérülés a tartályon. Különösen fontos ez, ha valaha volt már karambolos az autónk, hiszen ilyenkor gyakran sérül a hűtőtartály is.
Autószerelőt igénylő problémák:
- vízköves hűtőcsövek
- nem működő hőgomba
- nem nyíló termosztát
- rosszul záró tartálysapka
Ezeket a kisebb problémákat viszonylag olcsón javítják a szakműhelyek. Van azonban olyan autószerelőt igénylő probléma is, ahol nem lehet olcsón megúszni a javítást. Ugyanis ha repedt például a motor hengerfeje és a kipufogógázok felmelegítik a hűtőtartály oldalát, az igen költséges lehet.
A teljes hűtőblokk cseréje egyébként 2-3 évente mindenképp ajánlott.
Ha Neked is időszerű a hűtőblokk cseréje, vagy a fenti „tünetek” bármelyikét tapasztaltad, kérj ajánlatot szervizünktől.