A fenti címről az emberek többségének a legdrágább luxusautók jutnak eszébe, de most nézzünk néhány különlegesebb „leg-et”.
A világ legnagyobb átlagfogyasztású autóját olasz, francia és német gyökerekkel rendelkező cég, a Bugatti jegyzi, méghozzá a Veyron 16.4 Super Sport-tal, ami ugyan átlagosan 23,1 litert fogyaszt 100 km-en, de ha a városi területen mért fogyasztását nézzük, az már okot ad arra, hogy dobjunk egy hátast, itt ugyanis 37,3 litert eszik meg. Csak viszonyításképpen egy átlagos autó átlagfogyasztása 5-8 liter.
A legnagyobb pusztítóval szemben a legkevesebb benzint faló, európában kapható autónak szintén olasz kötődése van. A Fiat 500 és 500c 0,9 TwinAir 4 liter alatt fogyaszt, egészen pontosan 3,9-et százon, amit az automatizált kézi váltó használatával lehet elérni. Azonban, ha száguldozni akarunk vele, ez az érték könnyen elérheti a 8-9 litert is.
Továbbra is a takarékos típusúaknál maradva, a legkisebb fogyasztású ötajtós, benzines modell a Toyota Aygo. Fogyasztásban nem sokkal marad le az olaszok kis kedvencétől (4,1 l/100 km), méretben azonban veri. Ugyan csak 9,5 cm-el kisebb, vagyis 3,455 m hosszú, de ő azért mégiscsak 5 ajtós.
Ha az anyagiakat nézzük, a legolcsóbb, itthon is kapható ötajtós miniautó a „mi autónk” gyárából kikerült Suzuki Splash, ami 2.500.000 Ft alatt van.
Kicsit nagyobb méretű, de anyagilag még mindig jobban megéri a Dacia Logan 1,2 Access, amit leginkább egy elegáns családi autóként definiálhatnánk, és csupán 1.999.000 magyar forint.
A világ legalacsonyabb, közúton is használható autóját a Japánok háza táján kell keresni. Az aszfaltba simuló kisautó (a neve: Mirai) mindössze 45,2 cm magas, és létét egy középiskola szorgalmas diákjainak, illetve tanárainak köszönheti. Meghajtását egy elektromos rendszer biztosítja, amit akkumulátorok működtetnek. Mivel nem könnyen észrevehető, biztonsági okokból általában egy nagyobb autó kíséri el, ha forgalomba merészkednek vele.
Folytassuk listánkat azzal a hihetetlen méretekkel rendelkező járgánnyal, ami jelenleg a világon a legnagyobb személyautó (több paraméter alapján is). A járművet még a 90-es évek elején építette egy arab sejk. A monstrum egy Dodge Power Wagon mása, összesen 8 m magas, 25 m hosszú és 80 tonna tömegű. Ezek után szinte magától értetődő, hogy 4 db hálószoba is van benne..
Sokkal szerethetőbb, és mellesleg nyilvánvalóan sokkal több helyen is tudnánk parkolni a valaha volt legkisebb szériaautóval, a Peel Engineering Company P50-esével, ami leginkább egy játékautóhoz hasonlít, hiszen mindössze 1,37 m hosszú és 60 kg-ot nyom. Lehet hogy a tervezőnek nem volt ki a négy kereke, de hogy az autónak csak három jutott, az egész biztos.
A világon a legnagyobb darabszámban értékesített személyautó 2016-ban először nyomta le a már több éve a toplista élén álló Toyota Corollát. Az év legnépszerűbb autója a Ford F-modellje volt, amiből egymillió fölötti darabszámban gyártottak, és ebből 990.000-et el is adtak.
Magyarországon évről évre növekszik a használtan behozott autók száma. 2016-ban a leggyakrabban külföldről behozott használt autó a BMW 3-as sorozatából került ki, összesen 5735, ami az egy évvel korábbinál 189-el kevesebb, de még így is a lista élén áll.
Ahhoz hogy az autós legek listája ne maradjon foghíjas, említést kell tennünk a száguldás királyáról is. Szinte el sem merjük képzelni, hogy milyen lehet 420 km/h-val suhanni, ám pont ilyen végsebességre képes a Bugatti Chiron-ja, ami pontosan 2,5 perc alatt képes 100 km/h-ra felgyorsulni.
Minden idők legdrágább autója, az olasz Ferrari műhelyének alkotása. Egy korábbi 250 GTO modellt több mint 11 milliárd forintnyi összegért adtak el, most pedig ugyan ebből a típusból egy 1962-es gyártmányt ennek közel másfélszereséért, 16 milliárd Forintnak megfelelő euróért kínálnak eladásra, így jelenleg az a legborsosabb árú piacon kapható kocsi.
Azt meg hogy melyik a világ legszebb és legrondább kocsija, döntse el mindenki maga, ebben a kérdésben úgy sem lehetne egyezségre jutni.