Sokszor hallani öreg szakiktól, hogy régen sem cserélgettük a gumikat, ma is csak egy marketingfogás a téli és nyári gumi, nincs értelme cserélgetni. Ráadásul a gyártók is több fórumon hangsúlyozzák, hogy nekik is elegük van a cserélgetésből, mert logisztikai és gyártási többletköltséget okoz; nekik mindegy, melyik guminkat koptatjuk, úgyis kopik, és veszünk újat.
De valóban nincs szükség hideg évszakra való abroncsra?
Ha hóban autózunk, akkor a téli gumi mélyebb barázdái felvesznek némi havat és és a hó-hó kapcsolat jelentős tapadást biztosít. De a téli gumi nem csak ekkor muzsikál jobban, mint a nyári.
A 90-es évektől kezdve szilikát kezdtek el használni a gumik futófelületének kialakításához. Szilikának nevezik azt a kovasav-vegyületet, amely szilíciumhoz között oxidokat és hidroxil csoportokat alkot. Szilárd halmazállapotban olyan elasztomerekké (polimerekké) áll össze, amely a gumiabroncs tapadását, általános minőségét nagyban befolyásolja.
Innentől kezdve tértek el egyre jobban és jobban a téli illetve a nyári abroncsok. A nyári gumi hidegben nagyon rosszul viselkedik, míg nyálkás latyakos úton szinte lehetetlen megállni vele.
A téli abroncs féktávja akár 20 m-el is rövidebb lehet, mint a nyári gumié, persze akkor ha a nyárival egyáltalán el tudunk indulni.
Érdemes tehát lecserélni időben a gumikat, mert ha megérkezett a nyálkás, latyakos idő akkor komoly problémába ütközhetünk.
Ha számodra fontos a szakértelem és a minőség, akkor válaszd az Avalon Car Service-t, ahol igazi Bosch minőséget kapsz!
www.avalon-service.hu